Dilara Girgin │ İstanbul’da Kır-Kent Arakesit Oluşturmak: Üretim-Tüketim Pratikleri Bağlamında Entegrasyon Önerisi

Bu çalışma, İstanbul’un katmanlaşmış kır-kent pratiklerini değişen, dönüşen ve eklemlenen üretim-tüketim pratikleri bağlamında ele almaktadır. Kentin, kırsalı çeperlerine iterek veya yok ederek genişleme formu, kırın gelecekte kenti besleyememesine neden olacak ve kır-kent arakesiti oluşturularak entregrasyonun sağlanması gerekecektir. Kentin dinamikliği geçmişten günümüze üretimin odaklarını farklı kılsa da, üretim-tüketim döngüsü kentlerin varoluşundan bu yana söz konusudur. Araştırmanın amacı; kentin kırsal hafızası ve katmanlaşmış üretim-tüketim pratikleri bağlamında, kırın kentteki yansımalarının artikülasyon ağını kurgulayarak sürdürülebilir bir sistem önerisi geliştirmektir.

Anahtar Kelimeler: Kır-Kent, Üretim-Tüketim, Kent-Çeper, Kırsal, Sürdürülebilirlik

(Tam boyut görüntülemek için görsellere tıklayınız)
















Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Yorum bırakın